Гурток "Історичне краєзнавство" був створений у 2004 році.
До нашого гуртка приходять учні,
які цікавляться історією рідного краю, досліджують події минулого,
спостерігають за сучасними подіями й пишаються досягненнями наших земляків
Мета у нас дуже важлива : це
Але найголовніше наше завдання - Виховання любові до рідного краю, відчуття гордості за героїзм наших земляків у бою і в труді, за досягнення у розбудові Врадіївщини та України.
Тому наші гуртківці виявляють активність у благоустрої селища, турботі про ветеранів, беруть участь у підготовці та проведенні сільських свят та інших заходів. Саме у цьому і проявляється сьогодні їхня любов до Батьківщини.
Цікаве й різноманітне життя гуртка. Походи й екскурсії поєднуються з творчою
пошуковою, навчальною діяльністю. Екскурсії в музей, зустрічі з людьми, виступи
на виховних годинах та ознайомлення учнів школи з результатами своїх досліджень
– усі ці форми роботи викликають велику зацікавленість серед членів гуртка.
Екскурсія до Одеських катакомб
справила на дітей велике враження. Вони відчули героїзм та незламність
партизанів, які в таких важких умовах продовжували боротьбу із загарбниками.
Після відвідання музею
«Партизанської іскри» багато учнів задумались: а чи зміг би я стати на
захист рідної землі, як це зробили молоді хлопці та дівчата з підпільної організації?
Незабутньою була подорож до
Києва. Діти буквально руками торкалися історії. Адже Київ – найстаріше місто
України. Учні змогли побачити велику кількість пам`яток минулих сторіч та
сучасності. Всі вони є культурним надбанням всього українського народу.
Але й наші краєвиди милують око і викликають захоплення. Під час таких походів діти не лише одержують задоволення від спілкування, а й багато чому вчаться: орієнтуватись на місцевості, долати відстані й перешкоди, готувати їжу в польових умовах, загартовують свій організм.
Гуртківці знайомляться і з підприємствами та організаціями району
Відвідуючи підприємства й
організації нашого регіону ми знайомимося з економічним розвитком краю,
дізнаємося про способи гасіння пожежі та правила поведінки під час пожежі в
різній обстановці.
Вивчення й відродження народних звичаїв та
традицій.
Особливе захоплення в учнів
викликає робота по вивченню народних звичаїв та традицій. Вони дуже радіють,
коли після копіткої роботи нам вдається відтворити це свято.
Велике задоволлення отримують гуртківці від знайомств із народними майстрами нашого краю
Ці екскурсії закінчуються написанням дослідницьких
робіт.
Це достатньо складна справа, і не
завжди учні можуть самі впоратись. Тому ми працюємо разом. Частину роботи виконують
діти, а я їм допомагаю.
Ще один вид роботи – складання проектів.
У нас є такі проекти:.
1.
Люби і знай свій рідний край.
Не забувають діти і сторінки історії Врадіївщини
2.
Вишивана душа української оселі - слідуючий проект гуртківців
.
3.
Книга пам`яті.
Ніхто не забутий, ніщо не
забуте.( про учасників ВВв)
На їхню долю випала війна.( про
воїнів-афганців)
Вінцем роботи гуртківців є:
1.
Виховання
громадянина – складний, багатофакторний процес. Життєтворче спрямування учнів для вивчення історії рідного краю означає
формування в процесі освіти життєвої компетентності особистості учнів на
прикладі життя поколінь минулого, на основі знань про їхні ціннісні орієнтири,
на ґрунті усвідомлення законів історичного розвитку та людського життя.
2.
Історичне
краєзнавство дає знання про розвиток людського суспільства, про закони життя в історичну
епоху, що сприяє розумінню конкретного історичного часу крізь призму
особистості (з точки зору віку).
3.
Уміння
й навички, сформовані під час вивчення історії батьківщини , сприяють практичному
засвоєнню учнями норм поведінки. Навички аналізу історичних процесів
безпосередньо й опосередковано впливають на поведінку учнів. Уміння
встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між історичними подіями і фактами
сприяють формуванню в них прогностичних життєтворчих здібностей.
4.
Засвоєння
учнями уроків історії впливає на набуття ними усвідомленого життєвого досвіду.
Ознайомлення з життям і діяльністю історичних постатей дозволяє наслідувати й
творчо використовувати їхній досвід. У підсумку життєтворче спрямування для вивчення
минувшини сприятиме життєвим досягненням учнів .
5.
Внесок
науково-дослідницької діяльності в сфері історичного краєзнавства у виховання
громадянськості та розвиток інтелектуального потенціалу учнів можна оцінити за
наступними критеріями:
-
громадянська
активність учнів;
-
динаміка
підвищення творчого, інтелектуального потенціалу школярів (самостійність
мислення);
-
вплив
на професійне самовизначення;
-
громадянська
активність фіксується по участі школярів у різних
краєзнавчих акціях.
Комментариев нет:
Отправить комментарий